NederlandsEnglish
Springzaad
  Home | Sitemap | Contact | Mijn Springzaad  
meer ruimte voor natuur en kinderen
Springzaad
meer ruimte voor natuur en kinderen

Vriend of partner worden

Bestuur Stichting Springzaad

Het eerste bestuur van Stichting Springzaad, 15 maart 2014
Het eerste bestuur van Stichting Springzaad, 15 maart 2014

Heilien Tonckens

Als kind ben ik opgegroeid in bos, hei en stroomdal en vond dat de normaalste zaak van de wereld. Pas vele jaren later merk je hoe dat je gevormd heeft. Deze ervaringen zijn de basis van waaruit ik vandaag de dag plannen ontwerp voor speelnatuur. Een groene basis, je veilig en vertrouwd voelen in het groen, er tot rust komen, dat gun ik iedereen. Dat zijn mijn drijfveren om met deze groep enthousiaste mensen het bestuur van Springzaad vorm te geven en de speelnatuur, met meer ruimte voor natuur en kinderen, voor alle kinderen op de kaart te zetten.


Sigrun Lobst

Landschapsarchitecte, www.aardrijk-sigrunlobst.nl

Werken aan Speelnatuur is voor mij een manier, om mijn verlangen naar een wereld vol speelse ontmoetingen van mensen(kinderen) en natuur te leven. In het bestuur van Stichting Springzaad wil ik me sterk maken voor steeds meer weelderige vrijplaatsen voor spelende kinderen in onze strak georganiseerde wereld.


Anne Remmerswaal

Ik ervaar de natuur als een rijke en uitdagende omgeving die prikkelt en uitnodigt tot creativiteit, ontdekken, spelen, verwondering en tot jezelf komen. Vrij spel in de natuur is in mijn ogen bijzonder waardevol in de ontwikkeling van kinderen, en hier wil ik mij met Springzaad graag verder voor inzetten. Als onderzoeker op het gebied van NME ben ik gefascineerd door de mogelijkheden die de natuurlijke omgeving biedt in de ontwikkeling van kinderen. Daarnaast ben ik geïnteresseerd in de vraag hoe de rol van natuur als leeromgeving nog meer benut kan worden binnen het onderwijs.


Pjotr Timmerman

Op de HAN Pabo ben ik docent in natuuronderwijs en duurzaamheid. Dat is ‘belangrijk’ werk, al was het maar omdat natuur als vak op de basisschool nogal onder druk staat. Mijn drijfveer is om met passie en liefde voor het vak die trend wat rechter te buigen. Kinderen hebben vitamine ‘groen’ namelijk keihard nodig! Naast Springzaad, zijn ook de Boerderijschool en techniekonderwijs in de natuur, speerpunten in mijn werk. Iedere basisschool een rijke, groene leeromgeving/plein, is voor mij een helder doel om te realiseren!


Anno Kuindersma

Kinderen de ruimte geven voor vrij spel. Hierbij hoort een omgeving met veel variatie: groene rommel- en verstopplekjes en materiaal om te kunnen balanceren, klimmen en klauteren.

Een feest is  spelen met zand en water. Fantastisch om te zien hoe kinderen samen aan de slag zijn om dammen te bouwen en heerlijk in de modder wroeten. Erg belangrijk voor de ontwikkeling van een kind.

Met mijn hoveniersbedrijf ANNO2000 lever ik graag een bijdrage aan het maken van gevarieerde groen speelplekken. Als bestuurslid van Springzaad zet ik mij in voor veilige speelnatuur zonder dat dit ten koste gaat van de speelwaarde.


Marjan Nijland

Ik houd me sinds 2007 bezig met o.a. speelnatuur en speelplekken en sinds 2015 als zelfstandig ontwerper en adviseur. 

Via de kunstacademie in Kampen en de tuinbouwschool in Frederiksoord (aanleg en onderhoud) ben ik in het groen-vak aan de slag gegaan. 

Het leuke van het ontwerpen met en voor kinderen is dat je in eerste instantie naar doelgroep en functie kijkt, het gebruik en de omgeving, niet alleen esthetiek maar juist praktische insteek, spreekt mij aan.



| |
Vriend of partner worden